FANDOM

Perustaminen Muokkaa

Hurmos perustettiin 08.10.2015 ja perustamispäivää vietetään palvelimella nykyisin Hurmiojuhlan muodossa. Palvelin perustettiin seuraajaksi Tyrmälle, jonka loppua lähestyvä syöksykierre oli alkanut. Tyrmässä toteutetut uudistukset olivat Yddan ja Ristikon mielestä kestämättömiä, eikä niiden toteutus ollut kokonaisuutena toimiva. Siksi he perustivat aikanaan Hurmoksen.

Alkuperäinen idea Muokkaa

Hurmoksen konsepti on vaihdellut paljon aikojen saatossa. Aivan aluksi, oli suunnitteilla Villiin länteen sijoittuva roolipeli, jota ei kuitenkaan lopulta lähdetty toteuttamaan. Tyrmästä jääneitä resursseja pystyttiin fantasiatyylisessä palvelimessa hyödyntämään paljon paremmin, minkä vuoksi kehitys vaihtuikin uuteen fantasiatyyliseen roolipeliä korostavaan palvelimeen.

Jossakin vaiheessa kehitystä, oli Hurmoksesta tarkoitus tulla enemmän MMO-tyylinen, tehtävien tekemiseen ja hirviöiden tappamiseen perustuva palvelin. Näihin aikoihin vaihtui palvelimen ylläpidossa Ristikko Cactukseen. MMO-kehityksen ajasta on Hurmoksessa nykyisin jäänteenä NPC-hahmot ja tehtävät. Tehtävät ovat osoittautuneet mahtavaksi tavaksi kertoa tarinoita ja syventämään yhteyttä palvelimen ja sen taustatarinan kanssa, minkä vuoksi ne ovatkin pysyvästi jääneet Hurmokseen.

Nykypäivä Muokkaa

Nykyinen Hurmos ei juurikaan eroa tuosta lähes alkuperäisestä ideasta, fantasiaroolipelipalvelimesta. Nykyhurmoksen koodi ja sisältö on varsin kehittynyttä verrattuna Tyrmän ja varhaisen Hurmoksen aikoihin. Tyrmässä ei aikanaan muun muassa ollut erityistä resurssipakettia.

Hurmos sai vuonna 2019 suuria päivityksiä kohdalleen, jonka seurauksena roolipeli kehittyi ja maailma muuttui realistisemmaksi ja vaikeammin selvittäväksi. Vuoden lähestyessä loppua avattiin valvojahaku ensimmäistä kertaa julkisesti ja ylläpidossa tehtiin henkilöstömuutoksia.

Tulevaisuus Muokkaa

Hurmoksen tulevaisuus vaikuttaa ylläpidon silmiin valoistalta ja suunnitelmia erinäisiä laajennuksia ja uusia ominaisuuksia kohden on. Ylläpito vastaanottaa myös pelaajien ideoita foorumeiden bugit ja ehdotukset -osiossa.